Klachtenprocedure
Patiënt doet een melding van een klacht.
- Wij verzoeken patiënt een klachtenformulier in te vullen (schriftelijk of via de website).
- Het klachtenformulier wordt zo mogelijk dezelfde dag voorgelegd aan de klachtencoördinator, voor deze praktijk is dat S.D. Walschots.
- Er wordt een intern klachtenformulier ingevuld.
- Klachtencoördinator bepaalt de aard van de melding:
- Medisch handelen
- Communicatie/Bejegening
- Organisatie.
- Klachtencoördinator neemt binnen 5 werkdagen contact op met patiënt, telefonisch per mail of nodigt patiënt in de praktijk uit voor een gesprek.
- Nadat de klachtencoördinator contact heeft gehad met patiënt wordt de prioriteit bepaald:
- Eenvoudig —> Eigen praktijk
- Lastig —–> Klachtencommissie (via DokH)
- Calamiteit —-> Inspectie
- Bij prioriteit eenvoudig: binnenen 10 werkdagen een overleg van klachtencoördinator met medewerkers.
- Na analyse betrokken medewerkers in gesprek met klager (patiënt), eventueel in bijzijn van derden.
- Terugkoppeling van gesprek naar klachtencoördinator.
- Terugkoppeling van klachtencoördinator naar klager (patiënt).
- Wanneer klager (patiënt) tevreden is, dan is de klacht afgehandeld.
- Indien klager (patiënt) niet tevreden is, dan voorleggen aan de klachtencommissie.